zondag 12 september 2010

Salade met linzen en artisjok

Salade/ bijgerecht
4 personen

1 blik linzen, afgespoeld (vergiet)
1 el verse tijmblaadjes
4 trostomaten, in stukjes
4 artisjokharten uit blik, uitgelekt, in kwarten
1 sjalot, fijngesneden
1 bosje bladpeterselie, fijngeknipt
olijfolie extra vierge
balsamicoazijn
peper en zout

Meng alle ingrediënten in een kom. Maak de dressing door 2 el olijfolie te mengen met 1 el balsamicoazijn en peper en zout naar smaak. Giet de dressing in de kom en meng.

Heel lekker bij de taartjes met vijgen en geitenkaas (zie hoofdgerechten vegetarisch)

Als ik linzen zie staan bij de ingrediënten blader ik meestal snel door, maar bij deze heb ik het toch maar eens geprobeerd (al kwam dat vooral door de taartjes met vijgen en geitenkaas die erbij stonden). Het ziet er niet uit, maar het is echt heel lekker, voor mij was het in ieder geval echt een verrassing! Ook van artisjok ben ik niet weg, maar ik was toch in zo'n bui dat je zoiets toch nog eens wilt proberen en in deze salade komt het allemaal zo goed samen. Echt het proberen waard!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten