zaterdag 3 januari 2015

Kerstdiner 2014

Sjongejongejonge, in de stemming dat ik dit jaar was!! Alles erop en eraan: al weken van tevoren met kookboeken in de weer, alle Delicioussen weer eens uit de kast getrokken, naar de bieb om nog wat meer kookboeken te lenen, en ik vond het héérlijk! En dan ook nog als kerstcadeau nóg meer kookboeken gekregen haha, voor in het nieuwe jaar...
Wat ik vooral erg geslaagd en leuk vond dit jaar was mijn wijnkeuze. Normaal laat ik me adviseren, ofwel in de winkel of door verschillende wijngidsen. Maar het is nog nooit gebeurd helaas dat een wijn echt spot-on fantastisch was bij het gerecht waar het voor gekocht was. Wel lekker hoor! Maar niet dat wow-gevoel wat je wel eens hebt in een goed restaurant als het écht qua smaak bij elkaar komt. Dit jaar dacht ik: fuck it, ik laat me niet adviseren, ik ga gewoon af op wat ik weet en op wat ik lekker vind en ik zoek het zelf wel uit. Gewoon bij de AH XL, maar wel bij de wat duurdere wijnen dan normaal. En wat denk je: zowel de witte als de rode waren beide fantastisch!! De witte paste geweldig bij de gevulde pasta en was bij de soep gewoon waanzinnig en de rode was heel.erg.lekker. bij het hoofdgerecht én bij de kaas!
Op vakantie in Frankrijk afgelopen zomer zijn we bij chateau Monbazillac geweest en daar hebben we geproefd en de lekkerste meegenomen die ze hadden. Expres bewaard tot kerst en ook die combi met de bavarois was geweldig. Dat was dus in alle gevallen dat gevoel waar ik het net over had.
Vind ik leuk.
En in het hele proces natuurlijk ook een hoop recepten tegengekomen die intussen al meerdere keren gemaakt zijn, en dus de hele kerstgekte dik overleven. Bij al mijn opties voor gangen en gerechten stonden zoveel geweldige gerechten dat ik nog een hoop kant en klare menu's heb liggen, dus laat die bijzondere gelegenheden maar komen!
Nu alweer zin in volgend jaar :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten