zaterdag 3 januari 2015

Kaasplankje

Natuurlijk is een kaasplank geen recept. Maar het is altijd zooo lekker! Ik neem altijd 4 soorten. Officieel horen het er 3 of 5 te zijn maar persoonlijk vind ik 3 te weinig en 5 te veel, dus.
Dit jaar haalde ik mijn kaas bij de Kaaszaak in de Noordstraat, voor de Tilburgers.
Wat wél een recept is, en ook nog een hele makkelijke, is wat ik maakte voor erbij:

Vijgen in port

250 gr babyvijgjes (op de markt bij de notenkraam)
50 gr suiker
1,5 dl rode port
1 dl water

Breng de suiker met het water aan de kook en roer tot alle suiker is opgelost.
Voeg de port toe en laat zachtjes aan de kook komen. Vijgjes toevoegen, 3 minuten zachtjes koken. Keer de vijgjes om, laat nogmaals 3 minuten koken.
Serveer afgekoeld bij de kaas.

Zalig! Vooral een erg goeie combi met pittige blauwe kaas en met oude kaas maar ook lekker bij andere soorten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten