woensdag 28 december 2016

Kerstdiner 2016

                                                              



 Eigenlijk had ik bedacht om dit jaar een keer geen kerstdiner te maken, maar om eens iets anders te doen. Maar ja, dan komt de maand december en voor ik het in de gaten heb zit ik toch weer recepten te zoeken en kan ik mezelf niet bedwingen. En als je dan een menu hebt gemaakt dan wil je het uiteindelijk toch ook daadwerkelijk koken...
Ik moet wel zeggen dat het nog nooit eerder gebeurd is, dat ik vrijwel meteen een menu op papier had staan en dat daar helemaal niets meer aan veranderde. Toen de Delicious van november uitkwam (feestkoken deel 1), had ik meteen zonder twijfel mijn hoofdgerecht inclusief bijgerechten gevonden. Het enige wat er gebeurde was dat ik eigenlijk maar drie gangen wilde koken en dat daar toch steeds iets bijkwam: toch nog een hapje vooraf, dan ook een cocktail, toch nog wat kaas voor het dessert.

We hebben HEERLIJK gegeten, álle gangen waren supergoed gelukt. Grote ster van dit diner was het hoofdgerecht met bijgerechten en daarbij de wijn die me is geadviseerd door de meneer van de Henri Bloem op de Kattenrug in Tilburg: fantastisch! Een Italiaanse witte van vier verschillende druiven met wat eikenhout. Zeker niet de laatste keer geweest, maar of ik wacht tot de volgende kerst is niet zeker!










Geen opmerkingen:

Een reactie posten