dinsdag 27 december 2011

kerstdiner 2011


Dit jaar heb ik weer erg veel voorpret beleefd aan het voorbereiden van het kerstdiner. Ik hoef me nooit druk te maken over het koken voor heel veel mensen want mijn man en ik hebben een mooie traditie: wij hebben altijd een kerstdiner met zijn 2-en. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik er geen werk van maak!Ik maak het liefst gerechten die ik nog nooit heb gemaakt, en ik wil ook niet oefenen van tevoren want ik vind het het leukst als de smaak ook voor mij een verrassing is. Ik bedenk welke wijnen erbij moeten en zit al een maand van tevoren al mijn jaargangen Delicious en alle kookboeken door te bladeren.
We hebben kadootjes onder de boom en kleden ons mooi aan en hebben de mooiste avond van het jaar.
Helaas werd ik dit jaar ziek. Twee dagen van tevoren keelpijn, de dag tevoren een verstopte neus, 1e kerstdag snotverkouden, niesbuien, hoofdpijn etc etc....
Omdat een 6-gangendiner een beetje teveel was voor me maar ik wel al de dag tevoren een boel had voorbereid hebben we het diner maar uitgesmeerd over twee dagen, de mooie kleren verruild voor het huistenue (trainingsbroek en wijde trui) en tussen het eten door afleveringen van Dexter gekeken en kadootjes uitgepakt om het eten een beetje te laten zakken. En ondanks de snotneus was het dus toch een heerlijke kerst!! Van de kerstman heb ik het nieuwe kookboek van Yvette van Boven gekregen; Winter, dus ik kan er qua koken voorlopig weer even tegenaan!
Alle recepten van het kerstdiner zijn dit jaar erg goed gelukt en alles was superlekker! Je kunt alle recepten terugvinden op dit blog (natuurlijk...) onder het label kerstdiner 2011.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten